17 år i staden där jag växte upp och så märker du hur fort det går

Vad fort det går (men ändå inte). I helgen hade YFU Pre Departure Orientation, alla utresande studenter från Sverige mötes med några som varit iväg tidigare och pratade, lekte, badade, (åt), pratade och hade det hur bra som helst! Det gav jättemycket att träffa andra i samma situation, vi diskuterade verkligen nästan allt som rör ett utbytesår, fick massa tips och ja, allt helt enkelt.
Fick veta att JAG SKA TILL OHIO! På riktigt, jag har blivit placerad i Ohio. En familj har valt mig, men jag får inte veta vilka de är för skolan måste godkänna också. Annars kanske jag måste byta familj. (Och såklart blir jag då orolig på en gång, det står nämligen på ett papper vi fått att det är att rekomendera att man tar svininfluensasprutan innan man åker för det är obligatoriskt på vissa High Schools. Eftersom jag inte tagit den och inte planerar att göra det heller - kommer jag tvingas byta familj då om skolan nekar mig pga att jag saknar en vaccination?) JAG HAR LIKSOM EN FAMILJ SOM VÄNTAR PÅ ATT FÅ BESKED OM DEM FÅR MIG ELLER INTE. Som vill ha mig boende hos dem i ett år.
Trots att den här sista tiden sniglar sig fram så går det ändå så fort. Nyss gick jag i åttan och fick upp ögonen för ett High School Year som det så fint heter, och nu åker jag om två månader. Då var det en dröm (som jag bestämt skulle uppfyllas - oavsett vad mina föräldrar tyckte då, alltså blankt nej.) och nu... Det är min verklighet. Om tre månader bor jag inte i Sverige längre. Mitt liv kan se ut nästan hur som helst. I USA. I Ohio.

Kommentarer
Postat av: Amanda 'skandalism'

Åh, blir helt nervös för dig. Men det kommer gå bra!

2011-06-21 @ 19:25:23
URL: http://www.skandalism.devote.se

Vill du hälsa något?

Vad heter du?:

E-postadress: (bara jag kommer se den)

Bloggar du själv?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0