En grupp med 11 st 9-åringar måste helt klart vara lägrets änglar, helt überbra är dem!

Jag jobbar som dagslägers- gruppledare på ett "prova-på-olika-sporter-läger" just nu, kommer va en grupp barn per vecka som jag följer mellan stationerna och äter lunch med, plus badar med (dvs, badvakt). Just nu har jag den bästa gruppen på hela lägret (enligt alla andra ledare också - alla älskar min grupp), har 10 st 9-åringar och en 11-åring, och de är så snälla. De bråkar knappt (visst, pyttelite har hänt men så har dem varit med okända människor tre hela dagar i sträck, man kan inte begära att vem som helst som gör det ska vara supermänniska och aldrig klaga det minsta), lyssnar på varandra och ledarna, förstår och har jättekul.
Hur som helst, idag blev min lunch något bland den mysigaste jag upplevt. Vi satt på en gräsmatta, det var sol, jag var omringad av mina underbara barn ("mina"), ingen var utanför och vi hade det väldigt trevligt helt enkelt. Så hör jag några av barnens konversation, så söt.
(1) - Jag har vegetariska köttbullar med mig för jag är vegetarian.
(2) - Är de inte gjorda av kött?
(1) - Nej, vet du vad kött är gjort av?
(2) - Kött är gjort av blod!
(3) - Ja men vad är blod gjort utav?
(1) - Blod är gjort av kött.
(2) - Vad är kött gjort av då?
(3) - Din mamma!
Själva tyckte de det var jätteroligt att svaret blev "din mamma", och så kunde vi skratta lite till.
Barn är nog något av det bästa som finns.

Kommentarer

Vill du hälsa något?

Vad heter du?:

E-postadress: (bara jag kommer se den)

Bloggar du själv?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0