Nästan.

Nästan lov nu, eller på låtsas. 5 dagar ledigt i alla fall, och sen tre dagar i skolan och sen ledigt på riktigt. Det blir som studenten från svenska skolan eftersom IB DP inte är svenska skolan. Wiho :)
De här lediga dagarna blir bra fina. Började urbra igår med avslutning på Skogskul (orienteringsträning för 4-8 åringar), vi var på Lekobuslandet (8000 kvadratmeter) och hade inhomhusorientering, barnen älskade det. Såg en utomhusteater efter det där en granne hade huvudrollen, otroligt bra skådespelare är hon!
Idag bar vi saker med Logistik (en cirkel inom en skolförening) inför Stjärnparadens (skolföreningens) spexteater i helgen, dvs, vi bar ett bord över stan från skolan till teatern. Efter det hoppade jag runt lite med Awesomeness och vi var lite allmänt balla (puss på dig min vän) under dagen och kvällen när vi såg Pirates 4.
Imorgon börjar orienteringslägret vi ska hålla i (det ingår i ledarkursen jag har gått under våren att annordna och ska bli jättekul), vi har 14 barn och ska lura ut dem i skogen för att leta efter en skatt och akta oss för träskmonstret. Samtidigt är det som sagt Stjärnparaden nu i helgen, förestälningarna är på kvällen (om du bor i stan och inte har något planerat - ta dig till Hjalmarbergman och se teatern, det är det helt klart värt! Och liksom, vem vill inte se det prima bordet jag burit över halva stan idag, upp och nerför trappor och kånkat?).
På söndag är sista förestälningen och lägret slutar också då, och på måndag så bär det av till Skara Sommarland för Sommarlandssprinten - en orienteringstävling INNE på Skara Sommarland. Jag ska springa en klass som heter X-travaganza vilket innebär att man för det första alltid har en eller två kontroller på någon av öarna på området, alltså inte i poolerna utan i sjöarna på riktigt. Dit ut får man simma (antagligen bottnar jag för det är inte så djupt, men det är så läskigt att känna efter botten så jag provar aldrig om jag bottnar :D ), och så har dem alltid gjort något med kartan. Ett år hade de tagit bort allt blått och ersatt et med vitt så helt plötsligt kom det en sjö man var tvungen att springa runt, och ett år klippte de isår kartan och tryckte olika delar av kartan i olika ordningar och på olika sidor av pappret. Ett år när jag sprang vanlig klass med vanlig bana så hade de gjort X-travaganzas kartor spegelvända - det såg man för att alla sprang med kartan mot hilmen och försökte få solen att lysa igenom så de skulle se åt rätt håll.
Nej nu bär det av till sängen, ska upp tidigt i morgon till lägret! Hejsvejs!

Kommentarer

Vill du hälsa något?

Vad heter du?:

E-postadress: (bara jag kommer se den)

Bloggar du själv?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0