Sommarlov i Sverige augusti i USA

Början av sommarlovet känns alltid lika dant, man undrar hur man ska få 10 veckor att gå (som på något sätt alltid flyger iväg sen, utan att man gör så mycket åt det (och om det är konstig svenska i det här inlägger är det för att jag lyssnar på tv:n och de pratar engelska, och då tänker jag på engelska vilket gör att jag direktöversätter till svenska då och då... hehe) ), men man vet alltid var man ska på hösten, att skolan börjar igen och att allt gåt tillbaka till det normala, till vardagslunken.
Nu är det helt annorlunda. Det känns som att sommaren aldrig kommer ta slut, i alla fall inte förän
placeringsbeskedet kommer. I vanliga fall vet man som sagt vad som väntar i augusti igen, man känner till vardagen i förväg på ett sätt. Nu vet jag ingenting. Bokstavligen, jag överdriver inte. Jag vet inte i vilken årskurs jag ska gå i ens. Jag kommer gå i okänt random skola i okänd random amerikansk stad, bo i okänd random amerikansk familj av okänt utseende, på okänt plats i ett väldigt stort land. Jag vet inte ens vilken delstat jag ska till.
Å andra sidan, jag borde njuta så länge jag kan av att ha hela sommaren framför mig. När placerignsen kommer lär allt gå så fort att jag helt plötsligt är där borta. Vips så är jag i USA. Vips så är sommaren slut och jag börjar i den där okända årskursen, på den okända skolan i den okänd staden i den okända staten, boendes i den okända familjen.
Ha en bra sommar alla utbytesstudenter, den är till för oss!

Kommentarer
Postat av: Elinore F

jag kan lova att den nervositeten och osäkerheten släpper när man väl får familjen och placering! det blir bättre ;)



jag ska också åka med YFU, syns vi på lägret på fredag? :)

2011-06-14 @ 22:49:22
Postat av: Louise

Åh vad roligt - ja det gör vi! :) TAGGA SÖNDER

2011-06-15 @ 17:39:13
URL: http://blogglouise.blogg.se/
Postat av: elin

jag ska också till usa i höst, länka? :)

2011-06-17 @ 16:30:40
URL: http://elinagnes.blogg.se/

Vill du hälsa något?

Vad heter du?:

E-postadress: (bara jag kommer se den)

Bloggar du själv?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0