En liten helg i Siljansnäs :)

Jag har varit i Siljansnäs utanför Leksand hela helgen på en ledarubildning med Oringen Academy (Oringen är Sveriges, typ världens, största orienteringstävling och Academy är en del av Oringen, till exempel har de en ledarutildning som heter Unga Ledare, för folk mellan ungefär 17-23 år och det är den jag går). Vi har haft så otroligt roligt. Lekt en massa massa lekar, åkt natt-sparksorientering (man åker spark och letar efter kontroller (de satt utmed vägen eftersom det är lite svårt att åka spark mitt i skogen) när det är mörkt ute). Till natt-sparksorienteringen fick vi desstuom tillverka en egen lampa utav en burk, ett stearinlus och en pappertallrik. Min vante har numera stearingstänk på sig, men det gör inget, det är rätt fint :)

Jag och en tjej på kursen blev i alla fall förälskade i sparken och jag kan utan att skämmas berätta att vi tog varje tillfälle i akt att åka. Som att gå upp halv åtta, resten av stugbyn ligger och sover, en söndagsmorgon och åka spark en timme innan frukost. Det var bland det bästa jag gjort! Vi höll oss i nedförsbackar (förutom på hemvägen eftersom det blev uppför hela vägen då...) och åkte lite sådär hit och dit. I Siljansnäs och ute på landet. Vi åkte vilse och fick be om vägen. Vi hittade.
   De flesta andra satt och åt frukost när vi kom tillbaka, de hade sett oss i uppförsbacken när jag hade fått en väldigt briljant idé. Jag kom på att vi ju slapp bära sparken (i uppförbacken hade snön smältit) om vi gick på skoterspåren, så det provade jag. Tji fick jag. Snön höll inte för mig och jag sjönk ner till låren innan jag insåg att jag nog fick gå på vägen ändå. De andra hade fått sig ett gott skratt åt det försöket, och det är ju alltid kul att få glädja någon! Dagens goda gärning var gjord där känner jag :D

Så nu är det bestämt; till vintern 2012 (eftersom nästa inte spenderad i Sverige) ska jag skaffa en rosa spark och sedan ska tjejen från kursen komma hit och vi ska åka spark tillsammans.
   Har du inte åkt spark någon gång har du missat något, skriv det på din måste-göra-lista, liksom att åka natt-sparksorientering vilket var sjukt roligt!


Kommentarer

Vill du hälsa något?

Vad heter du?:

E-postadress: (bara jag kommer se den)

Bloggar du själv?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0