Inlägg 100 (Skattemyndigheterna imorgon)

Tjolahopp! Ska till Skattemyndigheterna imorgon, och inte för att lämna in en försenad deklaration som man skulle kunna tro att det var, den lämnades in i tid såklart (eller, tror inte ens vi lämnade in den - den var på en krona om det inte var som pappa sa att det blev mer av någon anledning, oj sammanhängande det där ;)), utan för att försöka ordna ett personbevis på engelska som visumansökningarna kräver. Har ingen aning om hur det ska gå till, om jag ska gå in och bara får det i handen eller om jag måste vänta och få det hemskickat eller vem vet? I vanliga fall kan man skriva ut personbevis via internet, men det går tydligen inte om man ska ha det för visumansökningar utomlands (eller vänta nu, "visumansökningar utomlands", betyder det att om man söker visum här i Sverige är det lugnt? Alltså från Sverige till ett annat land? Lite förvirrande det här) för då måste det vara underskrivet av de på Skatteyndigheterna.
   För enkelhetens skull, och för att jag föredrar att prata med människor som kan det de gör framför att skriva ut ett papper på datorn, så går jag dit imorgon.


Och nu, för att fira det hundrade, hundronde, hundrante, hundre, hundtre, emm... Inlägg nummer hundra alltså så ger jag er en bild på kära moi (det var ju ett tag sedan - ni kanske har glömt hur jag ser ut? ;) ) med mina fina inte alls färgade fingrar. Däremot har jag inte målat något, färgen kommer från syrorna vi lekte med på labbet idag. Just när jag doppade fingrarna i dem (var lugna, de var inte farliga) märkte jag inget, de visade ingenting, men nu ett tag senare så ;) Prima syramärkta fingrar det här!



Uppdatering 11/5 17.09 - Det svarta/bruna är silver. Det var silversyrasaken som reagerade med vattnet, känns ju lite fint sådär att gå runt med silver på fingrarna.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Klart vi ska länka, jag gör de på en gång! :)

Ooh, spännande! :D

2011-05-12 @ 17:45:36
URL: http://amandasusa.blogg.se/

Vill du hälsa något?

Vad heter du?:

E-postadress: (bara jag kommer se den)

Bloggar du själv?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0