Så var det slut.

Japp, så var det slut. Idag kom äntligen skolavslutningen jag längtat efter i flera veckor. Alla blev jätteledsna och grät, själv skrattade jag för att det ska bli så skönt att få börja om på något nytt i höst, efter ett välbehövligt långt sommarlov!
   Tidigare år har skolavslutningen alltid kännts väldigt lång och utdragen, men inte i år. Antagligen var det för att jag var med i kören i år och sprang upp och ner på scenen stup i kvarten (mellan scenen och klassen som satt på stolar nedanför), och för att avslutningen handlade om oss. Tänka sig. Jag behöver aldrig mer gå i skolan enligt lag, fast såklart, om jag vill bli något annat än reklamutdelare har jag några år kvar i skolbänken. I höst börjar man på gymnasiet. Jag kommer ihåg hur det var på lekis och i ettan, kommer till och med ihåg "prova-på-dagen" inför lekis när man skulle få träffa sina nya klasskompisar. Vad stor man kände sig då, det är nästan så att man känner sig mindra nu. Inte är jag lika stor som niorna var när jag gick i sexan? Det kan aldrig stämma!

Imorgon åker jag till Milano som utbytesstudent i cirka tre veckor! Ska försöka blogga lite därifrån, det tycker jag skulle vara roligt!

Nu ska jag ha en superdupersommar!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha!! Milano! Jag listade faktiskt ut det innan jag gick in på bloggen :P (med lite hjälp iof) Nu får jag väl ett vykort? Kramar <3

2010-06-12 @ 13:30:10

Vill du hälsa något?

Vad heter du?:

E-postadress: (bara jag kommer se den)

Bloggar du själv?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0