Jag ser det snöar jag ser det snöar det var väl roligt hurra!

Vintern är här,
och lyser vitt på jorden.
Glädjen är stor,
när man ser alla flingor falla.

Vintern är här,
kom låt oss ta varandras händer,
för vintern är här!

(melodin från "Julen är här")

Det är kommit en decimeter snö idag, och det är lite kul, Sverige är ett land i norr där det snöar mycket, så har det alltid varit. Ändå blir hela samhället liksom "SNÖ? NOVEMBER? VA? *panikpanikpanik*" och allt ihopa brakar ihop. Lastbilar från södra Europa som fastnar överrallt och blockerar vägen, bilköer precis vart man än åker och bussarna slutar åka på grund av säkerhetsrisker (så stora bussar får inte köra när det inte är plogat). Folk diskuterar om skolan ställs in imorgon om inte bussarna börjar gå. Men jag cyklar ju så det gör inget för min del :D

MERA SNÖ ÅT FOLKET!

Kommentarer
Postat av: Inte Anna Maria igen :)

Men det är ju litesmåkul att slira omkring på cykel också :]

2010-11-09 @ 21:27:11

Vill du hälsa något?

Vad heter du?:

E-postadress: (bara jag kommer se den)

Bloggar du själv?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0