Skattjakten

Så var lägret slut - det blev helt toppenbra! Barnen var hur duktiga som helst, både de och ledarna hade jättekul och vi hittade skatten! Extra kul är det när ett par av barnen knäcker koden med orientering på bara ett par dagar, tex en jag sprang en bana med idag. En eller två gånger fick jag påminna honom om att kolla på kartan efter nästa kontroll, men annars var det det första han gjorde när vi stannade. Han bad mig till och med om hjälp att veta vad man ska titta efter vid sidan av stigen (gröna banor ska gå på stig har jag fått lära mig - vi genade över ett öppet område, hoppsansa så var bana gul...), och det är inte helt vanligt av någon som höll i en karta för första gången två dagar tidigare.

Bara det att barnen har haft kul är helt fantastiskt. Most deeply är allt för att det ska vara roligt, om än de förhoppningsvis ska få upp ögonen lite för orientering också. Barnen hade roligt, fick prova på orientering (kan vara så att ett par blev fast till och med?), träffa nya kompisar och uppleva ett par inensiva dagar i skogen.

Barn är underbara.

Jag vill ha läger en gång till.

Kommentarer

Vill du hälsa något?

Vad heter du?:

E-postadress: (bara jag kommer se den)

Bloggar du själv?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0