Turberculos.

Nu ska vi se om jag har det.

I går var jag och gjorde testet, på måndag ska jag dit igen och läsa av det. Det var inte alls som jag fått uppfattning av det tidigare - att det skulle göra jätteont och vara allmänt hemskt - det spände lite just när läkaren gjorde det men det var allt. Det hela gick på, vadå, tre minuter? Läkaren stack in en nål kanske en milimeter bred precis under huden på ovansidan av min underarm och sedan tryckte hon in en kvadd genom nålen. Fråga mig inte vad en kvadd är för något, för jag har ingen aning :D Det såg i alla fall ut som ett myggbet just efteråt men nu är det enda beviset jag har en pytteliten röd prick där nålen gick in och fyra bläcksträck runt om. Bläcksträcken ritade vi ifall det inte kommer visa sig något (det kan bli en liten "höjd" där kvadden las in och är den över en cenitmeter hög tror jag har man turberculos har jag för mig att det var) så måste vi veta vart vi tog testet ;)

Så om någon framtida utbytestudent som oroar sig över TBC-testet läser det här kan du vara lugn, det är inte farligt alls :D

Kommentarer

Vill du hälsa något?

Vad heter du?:

E-postadress: (bara jag kommer se den)

Bloggar du själv?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0